...
a
M

Rampa de egalizare Stertil X Coolchain

rampa de egalizare

Transportul și manipularea unor bunuri precum alimente, flori și plante, unele substațe chimice sau produse farmaceutice sunt realizate păstrând neîntrerupt lanțul frigorific/temperatura controlată de la producere până la consum. Rampa de egalizare Stertil X Coolchain face parte, alături de ușa secțională, burduful de etanșare WI și sistemul Combilok din sistemul complet de transbordare a mărfurilor perisabile între clădiri și camioane cu temperaturi controlate.

În cazul temperaturilor joase (-25C), rampa este instalată într-un sas care să permită atenuarea șocurilor termice. Rampa de egalizare X Coolchain permite deschiderea ușilor camionului abia după ce acesta este parcat, iar burduful umflat pe conturul camionului.

DATE TEHNICE

Material OL52/ S355/ Fe510
Euronorm
Finisaj rampă, trapă zincate termic sau
vopsite (80µm,
standard RAL9011)
Finisaj sașiu zincat termic
Sarcină de transbordare 6t
Tablă pod și limbă  8/10mm si 13/15mm
Lățime 1750-2250mm
Lungime 2000-4500mm
Înălțime 585-700mm
Lungime trapă telescopică 1000mm
Parcare automată DA, în echiparea standard
Flexibilitate pod +/-125mm

CARACTERISTICI ȘI BENEFICII

Stabilitate în timp
Rampele de egalizare Stertil sunt realizate din OL52, oțelul cu caracteristicile mecanice de rezistență cele mai înalte. Majoritatea rampelor de egalizare de pe piață sunt realizate din oțel OL37, un oțel ductil.

Trecere lină
Folosirea oțelului OL52 permite ca limba de transbordare să aibă un vârf mai ascuțit, reducându-se astfel șocurile de trecere, în special în cazul roților mici.

Trecere lină chiar dacă camionul este mai înalt
În echiparea standard limba este curbată cu 5.5° (pentru camioane înalte) sau 3° (pentru camioane joase).

Fără punți termice
Rampa de egalizare comunică cu exteriorul doar când este deschisă ușa secțională. În timpul procesului de transbordare, termoizolația de cca 80mm de sub pod și garniturile de etanșare perimetrală împiedică schimbul termic dintre interior și exterior.

Reduce posibilitatea accidentelor
Dacă camionul nu este blocat și pleacă din greșeală, rampa poate susține electrostivuitorul încărcat în limita de 6tone, rămânând în aceeași poziție.

Continuitatea activității
Deși încărcată cu 6t, mecanismele rampei de egalizare nu cedează. Rampa poate intra în folosință în 90% dintre cazuri imediat, fără părți afectate.

Echipament „high performance”
Rampele Stertil au un design unic care permite o distribuție rațională a eforturilor și sunt produse în proporție de 90% complet automatizat.

Potrivită și pentru mașini înguste
Trapa frontală poate fi echipată cu „sidefingers” de câte 175mm. La nevoie, lățimea trapei poate fi redusă deci cu 350mm pentru a putea deservi mașini mai înguste.

Fără compromisuri de calitate
Procesul de fabricație este în proporție de 90% automatizat cu ajutorul mașinilor de tăiat cu laser și a roboților de sudură. Foaia de tablă din care se realizează podul este întotdeauna dintr-o singură bucată.

Prospect
Informații pentru proiectanți

Domenii de utilizare
  • fabrici și depozite din industria alimentară
  • centre de colectare, procesare și distribuție legume, fructe, pește
  • fabrici din industria chimică
Referințe în România

Întrebări frecvente

Care este ordinea operațiunilor pentru andocarea unui camion frigorific?

1. Camionul parchează cu spatele, ghidat de sistemele de ghidare roți.
2. Odată oprit în tampoane, operatorul din depozit pornește sistemul Combilok.
3. După cele 30 de secunde necesare blocării, burduful gonflabil WI se umflă în jurul camionului, proces care durează cca 12 secunde.
4. În cazul sasului termic, se stabilizează temperatura cu ajutorul răcitoarelor.
6. Se coboară la limita inferioară rampa hidraulică X Coolchain pentru a crea spațiu necesar deschiderii ușilor camionului.
7. Se deschid ușile camionului.
8. Se poziționează automat rampa pe platforma camionului, iar operațiunile de transbordare pot începe.

Cum se configurează corect rampa de egalizare?

Răspunsul îl găsiți în Ghidul de proiectare Stertil.

De ce este importantă deschiderea ușilor camionului după etanșarea cu ajutorul burdufului gonflabil?

Șocuri termice reduse, înlăturarea șanselor de apariție a condensului, economie de energie, economie de timp pentru stabilizarea temperaturilor.

Folosirea unui singur cilindru duce la reducerea costurilor echipamentului?

Din contră. Majoritatea producătorilor de rampe hidraulice middle-range și low cost folosesc 2 cilindri mici în loc de unul singur instalat central, tocmai în căutarea reducerii costurilor; atât pentru echipamentele hidraulice, cât și pentru metalul folosit la structura rampei. Acest lucru are repercursiuni asupra performanțelor în timp ale echipamentului, dar mai ales asupra comportamentului acestuia în caz de accident (plecarea camionului înainte de parcarea rampei). Rampa Stertil va funcționa dupa „crash” de 6t, pe când majoritatea rampelor cu 2 cilindri vor necesita reparații ample. Un rol important îl are și design-ul cu grindă frontală, în care cilindrul împinge/susține în caz de „crash” podul cu un braț mare de forță.

Există rampe cu trapă telescopică pentru sarcini mai mari?

Da, 8t (seria XFH/HPX), dar și pentru sarcini mai mari.

Este întotdeauna necesară configurația „în trepte” a rampei de egalizare?

Rampa „în trepte” și funcția de coborâre ca primă acțiune a rampei (uzual, prima mișcare a rampei este în sus), sunt necesare acolo unde pardoseala mașinilor frigorifice este sub cota pardoselii depozitului frigorific. Ușile camionului nu se pot deschide. Dacă pardoseala camionului este, de exemplu, la cota +1.1m ,iar pardoseala depozitului este la +1.0m, nu este necesară rampa in trepte.