Depoul Dudești al STB (fost RATB) a intrat într-un amplu proces de modernizare în anul 2006. Pe lângă renovarea propriu-zisă a clădirii, înlocuirea și relocarea șinelor și liniilor aeriene electrificate au fost înlocuite și ușile industriale de acces al tramvaielor cu uși industriale moderne și automatizate.
TEMA PROIECTULUI a fost ca ușile industriale să respecte simultan următoarele condiții: să funcționeze în mod complet automat, iar funcționarea să nu fie afectată de condițiile atmosferice (furtună, zăpadă aglomerată pe fațadă, etc), să asigure iluminare naturală în incinta depoului, să asigure izolare termică eficientă, să permită accesul tramvaielor în depou, fără coborârea pantografului, să aibă rezistență sporită la coroziune pentru o perioadă îndelungată.
RESTRICȚIILE întâlnite au fost: linia electrificată cu înaltă tensiune la înălțimea de 4800mm, întinsă cu 1 tf care traversează golul de ușă; distanța dintre uși de doar 250mm, insuficientă pentru a instala uși pivotante sau pliante automatizate; cerința ca ușile să poate fi deschise indiferent de condițiile atmosferice, sub rafale de vânt sau aglomerări de zăpadă viscolită pe fațadă.
SOLUȚIA aleasă a fost cea propusă de Gunther Tore, și anume uși industriale în regim de prototip, fabricate în Neunkirchen-Germania: ușile secționale Gunther model 909Fi (înlocuit în prezent cu modelul AluPro), cu rame din aluminiu extrudat și echipate cu geam acrilic dublu. Acestea au beneficiat de modificări precum: șine verticale cu design special care să permită rularea ușii perfect pe verticală si nu sub un anumit unghi (precum usile secționale standard) și panou inferior prevăzut cu ranforsări și locașuri de instalare și glisare a mecanismului de cuplare a liniilor electrice. Ca soluție de culisare a fost aleasă rabaterea supraînălțată, în trepte – cu urmărirea arcadei depoului. Astfel s-a obținut spațiul tehnic necesar instalării motoarelor. Pentru asigurarea continuității liniei electrificate, a fost realizat un sistem telescopic „T”, cu glisare pe verticală. Sistemul a fost conceput de Gunther Tore GmbH și realizat de URAC București din materiale izolatoare. Acest sistem inovator permite trecerea pantografului pe sub ușă atunci când aceasta este deschisă. Piesa de conectare coboară cca 150mm sub nivelul ușii când aceasta este complet deschisă. Odată cu închiderea ușii, dispozitivul culisează în locașul special prevăzut în panoul inferior al ușii secționale, aceasta etanșând perfect pe pardoseală când este închisă. Garniturile de etanșare pe pardoseală sunt echipate cu senzori de presiune pentru evitarea accidentelor: dacă în timpul coborârii ușa întâlnește un obstacol, se oprește și imediat se redeschide.
Fiind la interfața mai multor specialități (uși industriale, lucrări de construcții, lucrări de căi ferate) proiectul a avut un grad ridicat de complexitate și răspundere. Acesta s-a desfășurat conform planificării, datorită unei foarte excelente colaborări între specialiști: Gunther Tore GmbH (fabricant), ing. Marian Ionescu (proiectant prototipuri Gunther Tore), DrumArt (antreprenor general), URAC (producătorul dispozitivului de conectare), Allied Engineers (proiectant structuri metalice), Damitec (instalarea mecanică a ușilor), Doc Trading (instalarea automatizărilor ușilor), IMSAT (realizatorul rețelei electrificate de înaltă tensiune și participant la interfațarea cu ușile secționale) și bineînțeles Gunther Tore România ca inițiator, furnizor de soluție și integrator al proiectului.
REZULTATUL: La 14 ani de la recepția lucrării se pot constata și astăzi beneficiile majore ale soluției: mediu de lucru plăcut pentru personal, ferit de intemperii și iluminat natural, acces rapid, automatizat, indiferent de condițiile atmosferice, fațadă modernă, rezistentă în timp. Cu o mentenanță corectă, ușile mai pot funcționa încă mulți ani de acum încolo.