Blog

Goana dupa profitul rapid are de multe ori costuri mari. Pretul cel mai mic si echiparea minimala sunt inca criteriile esentiale pentru multi dintre investitori sau antreprenori. Acestia fac compromisuri nu doar in ceea ce priveste calitatea, ci si in ceea ce priveste securitatea echipamentelor sau a persoanelor care le deservesc. Domeniul logisticii se afla intr-o dezvoltare fantastica. Volumul marfurilor creste iar presiunea pentru realizarea unor timpi de incarcare-descarcare din ce in ce mai mici de asemenea. Odata cu acestea, creste si riscul deteriorarii marfii si a accidentelor de munca. Tehnologia trebuie deci adusa la nivelul cerintelor actuale.

Una dintre cauzele producerii accidentelor in zonele de incarcare/descarcare este slaba comunicare intre soferii de camioane si personalul depozitului. Pe fondul neatentiei, grabei, oboselii sau a neintelegerii limbii, soferul poate scoate camionul din sistemul de andocare inainte de finalizarea operatiunii cand inca rampa de egalizare nu este parcata. Daca utilajul de incarcare este pe rampa, accidentele pot si serioase.

Cateva modalitati prin care putem reduce riscurile:

1) Achizitionarea de rampe hidraulice cu un singur cilindru şi sistem anticrash. O rampa hidraulica trebuie sa ramana in pozitie chiar daca camionul pleaca accidental, iar aceasta este incarcat la capacitate maxima (6t,8t sau 10t). Problemele la rampele cu doi cilindri pot aparea daca incarcarea maxima nu este axata pe mijlocul rampei si este spre lateral solicitand major unul din cilindri.

2) Dotarea sistemului de andocare cu semafor led: lumina verde cand usa industriala s-a inchis, insemnand ca procesul s-a incheiat.

3) Pana de blocare a rotii; este o masura buna atat timp cat este si folosita. Are neajunsul intervenţiei umane la fiecare incepere si terminare a operatiunii.

4) Echipamentul „stupid safe” Combilok care blocheaza complet automat camionul in sistemul de andocare.