Creșterea volumului de marfă care tranzitează depozitele logistice și cresterea vitezei de rotație a stocurilor pun presiune majoră pe timpii alocați transportului și operațiunilor de încărcare-descărcare a camioanelor. Performanțele la care au ajuns utilajele de manipulare, precum și operatorii umani sunt impresionante.
Totuși, oboseala, graba, distanța sau barierele lingvistice dintre șofer și operator pot duce la plecarea prematură a camionului, chiar în timpul transbordării cu electrostivuitorul.
Apare astfel riscul unor accidente grave prin căderea utilajului condus de operator de la înălțime.
O altă cauză a acestui tip de accident este “alunecarea” camionului datorită frânărilor repetate ale electrostivuitorului în timpul manevrelor de pe platforma camionului.
Un sistem de blocare automată roți camioane în stația de andocare a devenit astfel o necesitate.
Sistemele de blocare manuale elimină parțial riscurile. Erorile umane sunt astfel doar parțial elimiate. Șoferul este cel care acționează/poziționează blocajele.
El poate cunoaște sau nu modul de acționare, iar operatorul nu poate controla/verifica siguranța acțiunii.
Soluția completă pentru rezolvarea acestei probleme de securitate în primul rând a oamenilor, dar și a mărfurilor este echiparea fiecărei stații de andocare cu un sistem de blocare automată roți camioane, complet automatizat și intercondiționat cu rampa de egalizare și ușa secțională.
Poate cel mai evoluat astfel de echipament este Combilok G2, lansat de renumita companie Stertil în anul 2021. Iată de ce:
1. Este adaptabil pentru orice tip de camion și diametru de roată.
2. Nu deteriorează apărătorile de roată sau capacele de mascare ale acestora, blocarea realizându-se la nivel optim de înăltime.
3. Imun la intemperii sau mizerie datorită construcției solide, supraterane.
4. Poate fi instalat în câteva ore în orice stație de încărcare existentă
5. Gabarit redus
6. Are un preț competitiv
Găsiți aici un film amplu de prezentare a produsului Combilok G2.
Începând cu 15 aprilie 2021 este livrabil și în România prin Gunther Tore: